Michał Świderski

Pasja:

Sport jest dla mnie areną przełamywania własnych słabości i strategią osiągania coraz ambitniejszych celów. Moje doświadczenie w sportach wytrzymałościowych obejmuje ukończenie czterech maratonów oraz dziesięciu zawodów triathlonowych na różnych dystansach, w tym dwukrotnie prestiżowych zawodów z cyklu ½ IRONMAN. Obecnie moim celem jest start w Mistrzostwach Świata IRONMAN na Hawajach (KONA), do których przygotowuję się pod okiem Ewy Bugdoł – Mistrzyni Świata i Polski.

Dyscyplinę i determinację kształtowałem również jako członek kadry narodowej w dalekowschodnich sztukach walki Kung Fu / Wushu. Sportową wszechstronność uzupełniają wieloletnie występy na pozycji bramkarza w piłkarskiej lidze biznesowej, a także uprawnienia instruktora narciarstwa i patent sternika jachtowego.

Inspiracje czerpię z kultury i filozofii Dalekiego Wschodu oraz głębokiego zainteresowania naturą człowieka, w szczególności psychologią, coachingiem i mentoringiem. Te pasje stały się fundamentem moich autorskich technik, które z powodzeniem stosuję jako menedżer, doradca zarządów, a także trener mentalny sportowców i liderów biznesu.

Kariera:

Jestem absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku zarządzanie i marketing. Moja ścieżka zawodowa prowadziła przez międzynarodowe korporacje i dynamicznie rozwijające się firmy będące liderami na rynkach lokalnych.

Już w trakcie studiów (1997-2000) zdobywałem międzynarodowe doświadczenie w koncernie PIRELLI, gdzie jako Product Marketing Manager przewodziłem Europejskiemu Zespołowi Marketingowemu. W 2000 roku dołączyłem do AGFA Sp. z o.o., gdzie szybko awansowałem ze stanowiska Kierownika Marketingu na Dyrektora Operacyjnego w przekształconej spółce AGFAPHOTO Poland.

Jako Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w Motoricus.com (2005-2008), dzięki opracowanym strategiom, wprowadziłem firmę z sektora e-commerce na pozycję lidera w swojej branży. Następnie w holdingu Digital Avenue S.A. (2008-2009) odpowiadałem za business development i strategię marketingową dla całej grupy spółek, w tym iPLAY.pl i Fotosik.pl.

W latach 2009-2011 w Grupie MLM współtworzyłem pierwsze kompleksowe przedsięwzięcie multimedialne dla branży MLM/DS, a także z sukcesem wprowadziłem kategorię „Menedżer branży MLM” do prestiżowego konkursu PNSA.

Kluczowe doświadczenie zdobyłem w firmie Skanska Residential Development Poland Sp. z o.o. (2012–2014). Pełniąc funkcje Członka Zarządu oraz Dyrektora Marketingu i Komunikacji, stworzyłem i wdrożyłem strategię, która przyniosła wymierne sukcesy. W ciągu zaledwie 1,5 roku marka Skanska Residential znalazła się na 3. miejscu w rankingu preferencji deweloperów, a firma zajęła 13. pozycję w Warszawie pod względem sprzedaży mieszkań.

Obecnie, bazując na bogatym doświadczeniu, działam jako niezależny konsultant i doradca zarządów. Specjalizuję się w podnoszeniu efektywności zespołów w sektorach takich jak nieruchomości, Hi-Tech/IT, e-commerce, opieka zdrowotna i sport. Prowadzę indywidualne sesje mentorskie i coachingowe dla liderów oraz współpracuję jako wykładowca z Katedrą Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.